21 czerwca 2023
Badanie korekcji wtryskiwaczy Common Rail jest wstępnym ich testem na silniku, jednak co jeżeli w testerze OBD nie ma funkcji badania korekcji? W pomoca przychodzi nowe urządzenie CRA500.
Innowacyjny, analogowo-cyfrowy tester CRA500 służy do bieżącej oceny korekcji dawek paliwa biegu jałowego w systemach wtryskowych
Common Rail, wyposażonych we wtryskiwacze zarówno elektromagnetyczne, jak i piezoelektryczne.
Pomiar odbywa się przy użyciu dołączonych do testera czterech sond hallotronowych, które zakłada się bezstykowo na przewody elektryczne wtryskiwaczy w samochodzie. Jako samodzielne i uniwersalne urządzenie diagnostyczne charakteryzujące się niepowtarzalną konstrukcją nie ma swojego odpowiednika w motoryzacyjnych urządzeniach kontrolno-pomiarowych.
Wyniki pomiarów w postaci plików tekstowych mogą być zapamiętane na karcie pamięci SD, jak również przesyłane za pośrednictwem transmisji Bluetooth lub przewodu USB do komputera, a następnie wydrukowane. Dzięki wyjściom pomiarowym umieszczonym na dolnej płycie testera za pomocą oscyloskopu można dokonać obserwacji czterech, niezależnych przebiegów prądowych z poszczególnych wtryskiwaczy.
Tester CRA500 ma praktyczne zastosowanie w warsztatach samochodowych do kontroli pracy silnika, a szczególnie do oceny pracy wtryskiwaczy CR silnika diesla.
Może on być również stosowany w szkolnictwie zawodowym w celach edukacyjnych.
Urządzenie wyprodukowane przez firmę Gładysek sp.j.
Więcej o CRA500