Nowości działu wtryskiwaczy

Test wtryskiwaczy Bosch z NCC, VCC

W ostatnich latach firma Bosch zaczęła stosować wtryskiwacze Common Rail wyposażone w czujnik zamknięcia igły tzw. Needle Close Control (NCC) oraz czujnik zamknięcia zaworka tzw. Valve Close Control (VCC). Wtryskiwacze tego typu są stosowane w pojazdach marki BMW, Mercedes, grupy VW oraz Renault. Zapewne wkrótce staną się jeszcze bardziej powszechne. Największa liczba nowych układów CR z wtryskiwaczami tego typu przypadła na 2018 rok. Większość wtryskiwaczy tej nowoczesnej konstrukcji pracuje przy maksymalnym ciśnieniu paliwa od 2200 do 2500 barów w przypadku 3-pinowych wtryskiwaczy elektromagnetycznych oraz od 2500 do 2700 barów dla 4-pinowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych.

Nasza firma rozszerzyła możliwości stołu probierczego Carbon Zapp o testowanie wtryskiwaczy Bosch z czujnikiem NCC/VCC. Sam test przebiega podobnie, jak w przypadku tradycyjnych wtryskiwaczy CR, lecz jest wykonany przy wyższym ciśnieniu np. 2500 barów. Badaniu podlega także sygnał z czujnika NCC/VCC podczas dawkowania, a podana przez niego wartość jest porównana z wartościami nominalnymi z bazy danych stołu probierczego. To kolejne już rozszerzenie możliwości naszych stanowisk pomiarowych. Jesteśmy gotowi na serwisowanie wielu najnowocześniejszych wtryskiwaczy EURO 6, w tym pozostałych producentów oraz także z pojazdów ciężarowych.

Protokół z testu wtryskiwacza z czujnikiem NCC/VCC

Sprawdź kolejne aktualności
Gładysek - Nowości

Zobacz nasze kolejne aktualności działu naprawy i sprawdzania wtryskiwaczy i pompowtryskiwaczy firmy Gładysek
Pozostałe nowości